Thursday, September 04, 2008

Trasmattor


Jeansmattor med blå varpinslag.
Det fanns en period när M var liten då jag hängde
i vävstugan här på ön. Det var otroligt kul att göra
mattor men det tar ju lite tid i anspråk så min fortsatta
vävkarriär ligger på framtidsis. Eftersom jag envisades
med att väva med nån teknik som jag glömt vad den
heter så blev mattorna tjocka och tunga och ligger fint
och stilla på golvet. Dessvärre är det ingen här hemma
som orkar skaka dem så de ligger för närvarande i svarta
sopsäckar på vinden. Men i en blogg med prettonamnet
Husmodern måste de ju få synas!

En barnmatta med rosa hjärtan
och gröna ängar. Gölligt.
Naturfärgad varp.


Den här är låång och vävd av sånt som fanns hemma.

Svart varp och flätad frans.



Det här skulle bli en julmatta och så passade jag på
att testa om man kunde tvinna svart och rött åt olika
håll i två inslag efter varann för att få fram hjärtan på
rad. Det blev fint tycker jag!

4 Comments:

Blogger Manis said...

Men hejsan, så sjukt fina mattor! Jag avundas alla som har plats med en vävstol hemma och som är så duktiga.

2:26 AM  
Blogger Monica Hansen said...

Underbara mattor!

3:31 AM  
Blogger Marias stickning och läsning said...

Jättefina mattor! Du kan inte mena att de ligger i svarta säckar. Så underbara mattor. Önskar jag kunde väva när jag ser dem!

1:59 PM  
Blogger Efwa - Medea said...

Vilka superfina trasmattor. Jag blir jättesugen att leta fram alla trasor jag samlat genom åren. gillar dina virkade sjalar också!

1:25 PM  

Post a Comment

<< Home