Tuesday, September 30, 2008

Krånglig höstsjal

Som vi ser i bakgrunden har Husmodern inte tagit ner julvepan ännu...

Med hjälp av Mia http://www.miasstickblogg.blogspot.com/ kickade vi igång denna lilla blomkorgssjalen häromveckan. Det är dags att våga sticka nu så jag lämnar virkträsket och gör ett försök. Den är väl inte alls krånglig egentligen men det är inte läge att fyllesticka om man säger så. Har repat upp lika mycket som jag stickat och ibland har jag skitit i felen och försökt plocka upp och kamouflera så gott det går. Det är inte min stil att repa upp och vara petig vilket jag väl bittert får ångra när jag blockar sjalen och de glömda yarnoverna ropar till mej. Kvällarna har varit fyllda av långa mantran av typen ; Yo, sticka, yo, sticka sticka, yo, sticka ihop och lambda. Ganska asocial stickning. - Gör du en hängmatta, mamma? undrade J, 3 år. Garnnystanet rullar finfint i en emaljhink och hinken gör att lilla S inte heller kickar iväg garnet genom rummen. Rundsticka 4,5 och ett skiftande grönt garn från SydAmerika som jag har glömt vad det heter! Har precis stickat upp en härva och nu börjar jag på spetskanten med den andra härvan. Tjoho! Planerar en mössa av resterande.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home