Sunday, November 22, 2009

Adventets ankomst



Ursäkta taftologin, men nu kan inget stoppa mig. Julmarknaden är över- jag är nöjd och glad över utgången och alla fina glada människor som bemödade sig att titta förbi. Imorgon ska pyntet upp i Amerikanarns på Mossen. (Huset som hyser oss) Möjligtvis kan jag tänka mig att inte stoppa in kontakten till adventsstakarna och stjärnorna i fönstret förrän på fredag. Jag äälskar julen.


Och havet lät sig stillas och solen sken som på en vårdag. Hur gör man egentligen på marknader som är utomhus om det regnar. Här regnar det ju så snett så inget tygtak i världen hade kunnat skydda. Fast nu sken ju solen som sagt. Det var så längesen sen sist.



Tack alla marknadsbesökare för i år och välkommen tillbaka nästa år! Och tack alla fina tanter och tjejer som ordnar och grejar år efter år. Heja Björkös hantverkare!






6 Comments:

Blogger miastick said...

Hurra för dig Karolina! Jag har redan gett bort två fårskinnskarameller, de är så fina!
Här strålar redan adventsstjärnan i fönstret. Känns bra.

1:17 PM  
Blogger Unknown said...

Men så underbara julsaker du tillverkat.Fantastiskt!!Ja julen är härlig för stora och små.

1:21 PM  
Blogger miastick said...

Vad hette hon som sålde oddmolly-aktiga benvärmare? Kan man få tag på henne?

2:15 PM  
Blogger Rödluvan said...

Lika vackert som alltid! Skulle älska att ha dina julkarameller i granen - finns det några kvar som man kan köpa?

10:02 AM  
Blogger husmodern said...

Rödluvan- Jag gör smällkarameller i fårskinn hela dagarna så det går bra att shoppa när man får feeling! Marknadspris hela december är 40 kronor stycket. Hoppas ni har en fin advent. I morgon är det bästa dagen. Barnen ska sjunga ljuva adventssånger och själv ska jag klämma i på Sions dotter lyft din panna. Kram från Villamamman, eller Husmodern om du vill.

2:32 PM  
Blogger Rödluvan said...

Jahapp villamamman. Då vill jag nog ha några stycken men hur det ska gå till kan vi klura ut mailledes - hanna@ljuda.se
Kram och ha en härlig advent!

3:31 PM  

Post a Comment

<< Home