Friday, December 25, 2009

Nya giv











December är bästa månaden, men varför får man aldrig tiden att räcka till. Jag älskar paketkalendrar, hyacinter, glada rödklädda barn och pepparkakshus (även om just de charmiga spröjsade fönstren ställer till det när man får för sig att göra kopia på sitt eget hus).
I år fick jag och min käre man helt enkelt hoppa över våra julklappar. Vi hann inte skå in dem. Vi gjorde en amerikansk juldagsvariant istället och det var ganska skönt. Jag fick bl a en lamineringsmaskin! Bygger sakta men säkert upp en pysselpark där allt kan hända. Den bästa julklappen har jag inte hunnit installera ännu, men snart ska jag inviga den och visa resultatet här. Ute regnar den sista snön bort och ön blir sig lik igen. Grå och blöt.

1 Comments:

Blogger Matte said...

Jag säger då det - superadventsöppnarkalender , vita krokusar , grymt pepparkaksamerikanarnshus , härligt Skapande !
Här är vi helt insnöade ,
brutto har vi säkert fått 1 ½ meter
-10-kall nysnö , som sjunker hela tiden . Dagens notering : 73 cm
Norrlandskusten Mats

1:08 AM  

Post a Comment

<< Home