Wednesday, October 01, 2008

Flower Basket-sjalen är klar!

Det var superkul att blocka tycker jag! (Första gången ) Jag blev helt fascinerad av att man i princip kunde göra sjalen hur stor man ville. Det kanske finns regler för hur mycket man får dra i en stickad produkt men jag har inte hunnit läsa på dem ännu. Nu i torrt tillstånd är den 200cm i överkant och 85cm ner till spetsen. Antar att den drar ihop sej lite. Jag gjorde 12 mönsterrapporter istället för 7 som receptet föreskrev. Garnet som har en underbar naturlig grön kulör heter Araucania ranco solid och är köpt på KarMa. Nån som kan spanska?



M 5år har fotograferat. Det tyckte hon var superkul. Jaha. Vilken tomhet. Vad ska jag göra nu om kvällarna.

5 Comments:

Blogger miastick said...

Sjalen är helt underbar, jag vill också sticka i det garnet. Härligt!
Nu har Vilja mul- och klövsjuka så vi får väl vänta med att ses, men jag vill gärna lära mig virka gallersjal. Kram och grattis till väl utförd stickning!
Förresten, hur blockade du? Med snöre?

5:47 AM  
Blogger teresa said...

Bra fotat för att vara 5 år o en supervacker sjal!

6:59 AM  
Blogger Sillen stickar said...

Välkommen in i stickträsket!!!!!!
Sjalen är hur fin som helst. Jag njuter oxå av att blocka en sjal-ren och skär njutning. Sjalen blir mindre igen när den börjar användas men det beror oxå lite på vilket garn man använt. Kul att du bloggar!
Kram cilla

8:18 AM  
Blogger Madelene said...

Varför inte sticka en turkos, en militärgrön en gråsvart och en roströd. Eller kanske en i karamellfärger...det är i alla fall de färgerna som finns i hyllan just nu av Aruacania.

10:07 AM  
Blogger Brita L said...

Nu var jag tvungen att skaffa mig ett konto. Betyder det att jag också måste ha en blogg...!? Hej Husmodern! Jag var bara tvungen att säga hej och att jag tittat på din blogg och att det var väldigt husmoderliga och vackra ting som du ordnar med ute i skärgården.Nu måste jag genast skynda mig att kommentera sillen och mia också. Lev väl!/Brita L

2:34 AM  

Post a Comment

<< Home