Saturday, November 22, 2008

Julen är här!

Marknaden är över. I år slogs det försäljningsrekord och vädret var gnistrande! Det var kul!

Den här kreationen var tydligen helt ointressant i år! Inga sjalar såldes trots att jag yrade om den ekologiska ullen och bara två små mössor pös.

Min absolut bästa kund var Madelene som hade bullat upp sina fina grejer alldeles bredvid. Karma, den fräscha garnbutiken i Torslanda som hon driver med Karin är ett absolut måstebesök nu inför julen. Själv önskar jag mej silkealpackagarn till en virkad sjal.


Det fanns svepefat...


och fin keramik av Berit från byn...



och tovade änglar och tomtar och löpare...


Präktig Husmor stoltserar framför nattapysslet. Nu ska det bli kommers.


Och det gick bra faktiskt. Jag är så glad, och mannen är glad att vi hamnade på plus efter mina pandurovändor.


Stora Bohusstjärnan blev snabbt slutsåld och alla fårskinnskarameller gick som smör. Vinterhjärtan gick åt och ett gäng pepparkakor. Disktrasorna och julstrumpor rykte.
Tack alla snälla vänner och förbipasserande som shoppade loss längst ner i hörnet!

Nu ska jag söva gött i natt och imorgon ska ett Blocketfynd hämtas i Älmhult!

Vill så gärna visa men ska nog måla först, och gud vet när den inspirationen infinner sej efter den här urladdningen. Ha en härlig vecka!











4 Comments:

Blogger johanna said...

So schöne Dinge! Tänkte svara här på din fråga i Stinas blogg. Till jul och födelsedagar önskar vi oss allt man kan se i husmodersbloggen. Om vi inte kan få allt vill vi ha nästan allt. OK? :-)

(Om jag ska specifiera så är små vita bohusstjärnor och sjalar särskilt intressanta...)

11:23 AM  
Blogger miastick said...

Hurra för dig husmoder! Jag beundrar dig. Och förvånas över att inte mössorna sålde som smör, de var jättefina!
Jag önskar mig en bautastor bohusstjärna plus kurs i hur man viker dem. Vad kostar de?
Och på frågan du ställde idag gällande en annan dag är svaret från vår familj Ja tack! :)

11:51 AM  
Blogger Rödluvan said...

ÅH vad fint allt blev! Härligt med julmarknad!
Här har ungarna fått hålla sig i pulkabacken för vi ska ha visning av huset - jag är glad att potentiella köpare inte kommer förrän kl14 för här ser det risigt ut. Jag borde med andra ord inte läsa mysiga bloggar utan städa...

12:05 PM  
Blogger Lord Algesten said...

Jag vill köpa en Björkömössa!

5:33 AM  

Post a Comment

<< Home