Tuesday, October 21, 2008

candle flame



Har väl egentligen stickstopp av flera skäl. Vi har dragit igång fönsterrenoveringsprojektet igen. En ständig ångest. Vi har så fina fönster som skeppades över från Chicago på 30-talet och nu är alla i behov av renovering. 1000 små rutor som ska ut, renskrapa, olja, kitta, måla, måla och måla. Sen försöker vi vara husmoderliga och ta hand om våra äpplen. Var hos grannen och smakade en underbar äppeldricka häromdagen så nu tror jag några äppelkassar i källaren går det ödet till mötes. Sen måste jag skriva mitt CV klart och skicka iväg några ansökningar den här veckan. Men det är ju så mycket roligare att dra igång en Candle Flame som borde bli klar till första advent... annan ångest är ett par benvärmare som jag stickar med strumpstickor 2,5. Hur kan man sticka med så smala löjliga stickor. Nästa gång ska jag testa en Magic loop och lägga upp båda på en gång.

2 Comments:

Blogger miastick said...

Å vad husmoderligt! Väldigt fina äpplemosburkar också. Candleflamen ser ljuvlig ut, är det samma garn som till flower basket?
Jag ska lära mig magic loop på Grötö, kommer du dit tror du? Hoppas.

4:48 AM  
Blogger johanna said...

Kind of märkligt att det är av ens ej-så-internetiga mor man ska få höra att husmodern bloggar!!! Shit, vilka mängder med fina saker. Jag som kände mig så rejäl och speciell för att jag ska baka kanelbullar (minst tio år sen!) i helgen. Och lägga upp jeans. Men med stockholmsmått mätt är det ändå ganska husligt... :-/

Gör ni av med så där mycket äppelmos på ett år? Vi fick just lingonsylt och svartavinbärssylt av vår lokala producent Moster M. Nu måste vi på något sätt börja integrera sylt i vår ej så husmanskostiga matlagning.

6:08 AM  

Post a Comment

<< Home