Tuesday, January 13, 2009

Att arbeta utanför hemmet...


...kan te sej lite skrämmande för en husmoder.

Men nu är jag en heltidsarbetande människa igen. Husfadern får ta över detta året och jag transformeras sakta men säkert till en vanlig yrkeskvinna igen. Husmodern är så gott som död. Kreativiteten likaså. Men jag intalar mig att sommaren är lång och att något kanske vaknar till liv igen när jag blir varm i den här jobbuniformen. Antingen av vårsol eller av rutin. Tack Mia för lyckönskningen!


Kram alla!

9 Comments:

Blogger Fru P said...

Ja usch, visst är det ångestfullt att komma tillbaka till verkligheten. Men det går ju....

7:47 AM  
Blogger miastick said...

Du kommer att vara tillbaka i gammal god form in no time det är jag säker på!
Gråt inte kära du, mössan ser skitsnygg ut. (syftar på fotot måste jag förklara för ev. andra kommentatörer)

12:30 PM  
Blogger Matte said...

Jojomen , den Lutherska arbetsglädjen kräver allt eller intet . Glöm inte sport- påsk- första maj- sommar- november- och jul-lovet . All lycka på leg. lärar-spåret . Matsmats.engelbrekt.nystrom

7:09 AM  
Blogger Tekrånglat said...

Hoppas du finner energi och tid att skapa snart igen. Jag gillar din blogg som 17.

7:39 AM  
Blogger teresa said...

Lycka till! Inte illa att ha en Husfader hemma iaf, som håller ställningarna.. kanske han får sig en slev av kreativitet oxå..

5:53 AM  
Blogger Rödluvan said...

Åååångest. Det är roligast att jobba hemma helt enkelt. Lycka till med alla lyckliga elever som har dig till lärare! Du kommer naturligtvis att klara detta kalasbra!

5:27 AM  
Blogger Rödluvan said...

GRATTIS på födelsdagen! Hoppas den fullarbetande husmodern hinner känna lite födelsedagsfröjd:)
KRAM

11:13 PM  
Blogger miastick said...

Grattis på födelsedagen baby!

9:03 AM  
Blogger Sillen stickar said...

gRattis på födelsedagen!
kram cilla

1:59 AM  

Post a Comment

<< Home