Monday, December 22, 2008

Plötsligt händer det.


Sämja! Ett helt pussel och en saga.





Årets pepparkakshus. Sorgligt färdigköpt men det blev ändå ganska gulligt när vi pyntat det med snask.


Tomten kom till lekplatsen även detta året för att samla in barnens önskelistor. Jättemycket folk i värsta snålblåsten och regnet och vi stod där tappert och bjöd på glögg och pepparkakor och sålde lotter. Sen fick tomten sin egen glögg i en tygpåse som jag sydde. Trycket flöt ut lite men det blev lite lackkänsla över det. Det är så fruktansvärt svårt att trycka med clearstamps på tyg. Någon som har tips på bästa textilfärgen och tillvägagångssätt??? Använder Palett just nu och det slutar nästan alltid med att jag måste fylla i och trixa med en tandpetare.




8 Comments:

Blogger Fru P said...

Vilket fint pepparkakshus! Var köper man såna söta gubbar som bor i huset? Och jag säger bara; granen! Precis så ska det se ut, du har fattat grejen!

11:28 AM  
Blogger husmodern said...

Tack fru P! Gubbarna matchar verkligen nonstopen. Köpte dem förra året i en pysselbutik som mest har Pandurogrejer. Minns att de var svinbilliga.

1:14 PM  
Blogger Sillen stickar said...

Husmodern! Jag gillar verkligen din jul-idyll. Så många vackra saker och söta barn(som nu är sams dessutom). Den som ändå hade det så...
Kul att du bloggar alla dina vackra saker du tillverkar. Jag tycker mössan blev toppenfin och pepparkakshuset och stjärnkakorna. Jag ringer dig när jag är sugen på att börja på den grymma gallersjalen. Hör av dig när du ska göra lampan så kanske jag kan komma ut.
GOD JUL! kram Cilla

1:27 PM  
Blogger Rödluvan said...

Å vilket mys! Tack för det fina julkortet - man hade ju dessutom fått en smygtitt på sidan här. Vikningarna VAR snygga!

1:35 AM  
Blogger Samtal från min trädgård said...

God jul och gott nytt år, alltid trevligt att läsa din blogg.

2:41 AM  
Blogger miastick said...

Å kära du, jag har inte haft någon dator eller kunnat kommentera på länge. Men jag är hänförd. Både av allt du gjort på sistone och på din bloggningsfrekvens.

1:59 PM  
Blogger Sillen stickar said...

Hi Housemother!
Jag har inte förlängt baskermönstret som du undrade. Jag har fölt mönstret till punkt och prick(vilket är mkt ovanligt för att vara mig)
kram cilla

2:14 PM  
Blogger Sillen stickar said...

ursäkta att jag inte kan stava.....

2:15 PM  

Post a Comment

<< Home