Monday, December 15, 2008

Att biga sina julkort!

Jag är så glad att jag lyckades göra Annas muddar! Blev peppad att lära mej mönstret utantill eftersom Mia gjorde det och då blev det en fröjd att sticka dem. Fast det var svårt att sy ihop dem snyggt. En mycket snäll Karin som skänkt en vävstol till mig ska få dem. Hoppas få upp vävstolen i vår men jag måste röja ur ett rum på vinden först!
Tips till er som gör vikta kort. Det går utmärkt att biga (fixa snygga veck) genom att dra/trycka med en smal strumpsticka(2mm) och linjal där man har tänkt vika. Annars kan det bli ganska fult och klumpigt om man har kraftig kartong.

Jag har fått en överraskning för idogt shoppande på KarMa! En stick- och virkbok som jag inte hunnit öppna än men är mycket glad över! Bredvid ser vi ett taxnystan som ska bli en julklappsmössa till någon jag gillar.


Den här lilla tumlösa vanten har legat i min stickkorg sen kriget. Kommer kanske att få en make till nyår. Visar den bara för att bevara imagen som stickande husmor. Det där som ska blockas får jag nog visa efter julafton för att inte avslöja för mycket.



Det röda ska bli fler "annas muddar" och det rosa en liten nätsjal och det gröna (araucania) bli förmodligen också muddar och kanske en basker till mej själv. Bra att lova på bloggen, då får man lite press på sej!




0 Comments:

Post a Comment

<< Home