Sunday, May 23, 2010

Rätt kurs

Nästan allt höll ju eller gick att reparera, men det här tårtfatet liksom säckade ihop under glasyrbränningen och sprack i kanten. Antar att det därför får bli något fint trädgårdspynt istället.





Tre ljuslyktor som blev jättefina. Ska stå på parad på Solveigs veranda. Två är kavlade och en drejad.


Dreja var liksom inte så smart tidsförvaltning under helgkursen så det la jag ner snabbt. Men den här krukan blev med Berits hjälp någorlunda symmetrisk och sen tummade jag dit en kant.





Ett fågelbad med måsskitglasyr! Har inte riktigt klart för mig hur jag ska placera det i trädgården. Tänk den dag en fågel väljer att ta sitt morgondopp där. Vilken ära.

Gjorde faktiskt 5 rosor men någon kraschade de andra så effekten i det ännu inte blomöversållade perennlandet blir inte så stor- Ska göra några fler så småningom.








5 Comments:

Blogger Rödluvan said...

Och ännu mer vackert. Jag tror att det där genomunderbara huset byggdes en gång för länge sedan bara för att stå där och vänta på att du skulle flytta in...

12:42 AM  
Blogger Blenda said...

Hej!
Vilka fantastiskt vackra saker du gör, jag blir alldeles imponerad! Är själv nybörjare på keramik, och har snabbt insett vad svårt det är att få det fint... Har bläddrat bakåt i tiden här på din blogg, och du verkar vara väldigt produktiv och gör som sagt mycket fint, inte bara keramik!
Ha det gott,
hälsar Blenda

10:15 AM  
Blogger LoHo said...

Wow, vad mycket du hann med under en helg! Fiiina grejer!

1:17 PM  
Blogger Matte said...

Jag ser inga failures , men grymt snygg keramik i så personlig stil !
Tur att alla inte är så hyperproduktiva som du,då vore världen översvämmad av skickligt och skönt hantverk .
Gillar rosen mest . Mats

3:06 AM  
Blogger Helena said...

Vackert, och vacker blogg du har.

11:07 PM  

Post a Comment

<< Home