Monday, February 21, 2011

Blått för mig

Lite energi tack. Nu är det faktiskt läge att byta jul mot vår i bloggen. Tänkte ju från början att jag skulle kunna dokumentera alla grejer som blir här hemma så nu kommer ett litet blått vårsvep från de senaste veckorna. Mest för min egen skull. Först ut; Pärlhyacint!

Nr 2; Den sura citronen som jag svurit över innan. Ett riktigt UFO! Efter många sköna sportlovsdagar fanns det inget att skylla på längre. Hade kanske 40 maskor kvar att maska av. Nu är den klar. och konstig. Gjord på restgarn typ Kidsilk Haze kanske. Isig och mjuk men ACK så tråkig att sticka.









Nr 3; GI-frallor under svärmors kökshandduk.




Nr 4; Ett UFO till. Tyg från Pelle Vävare som köptes för 8 år sedan i syfte att bli bäbisbadrock. Nu går bäbisen i skolan så det blev handdukar istället.



Hanken är så söt. Det var egentligen för att hitta ett användningsområde för det bandet som jag kom på det där med frottén.


Nr 5; Virkade vantar efter Stickfrossas mönster. Älskar att virka dem.







2 Comments:

Blogger LoHo said...

Citronen är ju supersöt! Och vantarna känner jag igen :)

2:20 AM  
Blogger Matte said...

Ist dir gut gelungen , Karolina !
sagt papa

12:52 PM  

Post a Comment

<< Home