Sunday, November 13, 2011

JULMARKNAD 19 november

Bråda dagar.
På lördag den 19 november är det Julmarknaden nere i hamnen på Björkö.
Vi öppnar klockan 10.00 och stänger 16.00.
Kom gärna förbi!
Klockan 12.00 sjunger fina lokalkändisarna Alice och Ebba julsånger
och om du vill ha glögg, pepparkakor eller grilla marsmallows så är Glasskiosken utanför öppen.

Förutom favoriter i repris (bland annat fårskinnskarameller och snöbollar av fårskinn att hänga i granen) så har jag i år även karvat lite i linoleum och sytt tygkassar på temat Svanhild! (Det fina namnet på vår färja som tar oss till fastlandet) Får se om vi utökar med Ada, Beda, Göta, Vivi och Marie! Adriatiska julkottar och Bomullsservetter med olika tryck blir det också och ljuslyktor i vitglaserad keramik.

Det har varit kul att få arbeta med händerna igen. Löpningen och rodden känns långt borta... Passar bra tycker jag när julen närmar sig att gå in i en vilofas. Men i februari- då kör jag igen.
Nu-jul.








Det kommer att stå HOPE under ankaret på bomullsservetterna.






















2 Comments:

Blogger miastick said...

Ett givet utflyktsmål!

10:15 AM  
Blogger Matte said...

Hade jag vingar , flöge jag dit .
Så kreativa och sköna ting finns inte på Umeås julmarknader, men däremot ( förhoppningsvis ) vit
stämningsskapande snö - hälsar
fader Mats

8:04 AM  

Post a Comment

<< Home