Friday, February 13, 2009

Annas axelvärmare

Så glad blev jag av Annas sjal i ärtgrönt. Har använts flitigt senaste veckan mot min kroniska nackspärr. (För mycket surfande?)
Efter blockning blev den mycket längre=mycket bättre. Kommer trots allt aldrig använda den sådär tjusigt med sjalnål. Mönster och garn köpte jag på Karma. Kollade såklart inte stickfastheten och när första härvan av två tog slut innan mitten blevj ag nervös och mycket riktigt så fick jag minska på slutet. gjorde helt sonika sista spetsudden två varv mindre. Bara konstruktören Anna skulle se felet inbillar jag mig...




5 Comments:

Blogger Fru P said...

JÄTTEfin! I like!

8:07 AM  
Blogger teresa said...

Den ser jättefin ut (o skön för ond hals). Turkos-kråset var också fint.

10:28 AM  
Blogger Sillen stickar said...

Den är ju såå fin den sjalen! Jag började på en men insåg att jag hade för tråkigt garn, så jag ska ta mig till Torslanda och inhandla heavens Hand kanske rött eller Orange. Sköt om din nacke. Vi ses!
kram Cilla

6:12 AM  
Blogger Sommarfröken said...

Den är jättefin! Jag blir jättesugen på att göra en själv! Superläcker färg!
Ha det bra!/ Sommarfröken

12:49 PM  
Blogger Anna said...

Äsch, inte fasen ser jag sånt! Du är ju urtjusig i din axelvärmare oavsett två varv hit eller dit! Kul att se så fina bilder och krya på dig i nacken!

11:08 AM  

Post a Comment

<< Home